Technologia ma coraz bardziej kluczowe znaczenie w naszym życiu codziennym. Prawie wszyscy korzystają aktualnie z aplikacji takich jak Uber, Facebook czy Spotify. Dlaczego je lubimy? Bo są proste w obsłudze, możemy je personalizować i dostosowywać do naszych potrzeb, no i pozwalają nam zaoszczędzić sporo cennego czasu. Tego typu aplikacje mają też swoje odpowiedniki w świecie technologii HR. I skutecznie działają w tym segmencie z tych samych powodów, by dostarczać swym użytkownikom najszybszych, najprostszych I najlepiej dopasowanych sposobów na obsługę na linii pracownik-dział HR.
Czym jest HR Service Delivery
Działy HR nie mają aktualnie łatwego zadania. Brak pracowników z pożądanymi kompetencjami oraz procentowy wzrost udziału w zatrudnieniu osób z pokolenia Y i Z na rynku pracy, sprawia, że usługi HR muszą być na jak najwyższym poziomie. Aby firmy mogły podołać temu zadaniu, potrzebne są narzędzia, które skutecznie zautomatyzują m.in. obsługę wynagrodzeń, zatrudnienia, świadczeń pracowniczych czy onboardingu i ścieżek rozwoju itp. Takie właśnie funkcjonalności dostarczają systemy HR Service Delivery. Celem takich narzędzi jest przyspieszenie procesów HR w organizacji i pomoc w efektywnym zarządzaniu nimi.
Dlaczego HR Service Delivery jest przydatne?
Działy HR w firmach to zazwyczaj kilkuosobowe zespoły, które dbają o obsługę pracowników. Bardzo ciężko jest szybko i efektywnie obsłużyć wszystkich w jednym czasie. Na szczęście, wiele z tych procesów można zautomatyzować, posługując się dobrym oprogramowaniem, które pozwala pracownikom na interakcję z działami HR oraz wygodne i szybkie złożenie każdego typu wniosku np. o urlop lub udział w szkoleniu.
Kolejnym argumentem, który przemawia za tym, żeby wprowadzić do swojej organizacji HR Service Delivery, jest popularność pracy zdalnej i hybrydowej. Jest to norma w wielu organizacjach, szczególnie w branży IT. Taki system pracy sprawia, że tradycyjny model świadczenia usług HR jest prawie niemożliwy do wykonania. Problemem staje się choćby uzyskanie podpisu od pracownika, który pracuje i mieszka w innym kraju. W takich sytuacjach systemy HR Service Delivery stają się niezbędne. Wiele z nich umożliwia zdalne przekazanie I podpisanie niezbędnych dokumentów.
Narzędzia z zakresu HR Service Delivery dają dużą elastyczność, której pracownicy oczekują i potrzebują w nowoczesnym miejscu pracy. Dodatkowo, wprowadzenie tego rozwiązania do działów HR pozwala firmie obniżyć koszty usług, poprawić produktywność działów HR oraz efektywniej wykonywać swoją pracę. Nie mówiąc już o zdecydowanej poprawie komunikacji wewnętrznej w firmie.
Największe zalety posiadania HR Service Delivery
Samodzielność pracowników
Automatyzacja procesów może pomóc zaoszczędzić czas nie tylko działom HR, ale także pracownikom. Dzięki HR Service Delivery pracownik ma możliwość pełnej samoobsługi kadrowej, jeśli chodzi o składanie wniosków o urlop, zmiany konta, danych personalnych itp. Jest to niesamowicie wygodne i łatwe w szczególności dla pokolenia Y i Z, którym technologiczne rozwiązania towarzyszą na każdym kroku. Zamiast drukowania wniosków i zanoszenia ich do działów HR, wystarczy zlecenie go w systemie. Jest to nie tylko sprawne i ekologiczne rozwiązanie, ale przede wszystkim niezbędne, jeśli nasi pracownicy pracują zdalnie lub są rozproszeni po różnych oddziałach.
Transparentność działań pracowników i działów HR
System monitoruje i śledzi wszystkie zgłoszenia i interakcje pracowników. Dzięki temu dział HR nigdy nie traci kontroli nad sprawami pracowniczymi. System na bieżąco przypomina i raportuje działania zarówno pracowników, jak i samego działu HR. Wszystko jest widoczne I uporządkowane, idzie swoim trybem I raportuje ewentualne przestoje czy opóźnienia w realizacji.
Większa wydajność działów HR
Im dłużej używamy systemów HR Service Delivery, tym więcej czasu możemy zaoszczędzić. Program, na podstawie działań HR i pracowników, uczy się kultury danej organizacji, dzięki wbudowanym algorytmom i mechanizmom uczenia maszynowego. Pozwala to systemowi, po pewnym czasie użytkowania, na proponowanie rozwiązań, dzięki którym można zautomatyzować także pozostałe działania administracyjne. Dzięki temu, pracownicy działów HR mogą skupić się na ważniejszych zadaniach.
Dostępność systemu
Samoobsługowe systemy HR są dostępne dla wszystkich 24/h na dobę. Umożliwia to pracownikom samodzielne złożenie wniosku lub otrzymanie odpowiedzi w dogodnym dla niego czasie. Dzięki mobilnej aplikacji można mieć szybki dostęp z każdego miejsca i o każdej porze. Nie blokują nas godziny pracy działu HR czy dostępność naszego menedżera. Przydaje się to zwłaszcza dla pracowników rozmieszczonych w różnych strefach czasowych. Mogą załatwić swoje sprawy wtedy, gdy tego potrzebują.
HR Service Delivery to oszczędność czasu pracy działów personalnych i kosztów obsługi pracowniczej. Dodatkowo, rozwiązanie to niesie wiele praktycznych korzyści dla pracowników i jest niezbędne w dużych organizacjach, gdzie praca odbywa się w systemie zdalnym/hybrydowym lub dla firm, które się dynamicznie rozwijają i potrzebują narzędzia do uporządkowania procesów HR.
Jeśli zainteresowały Cię możliwości takiego oprogramowania lub chcesz samodzielnie sprawdzić w czym jest Ci w stanie pomóc, odezwij się do Przemysława Dziubka, oprowadzi Cię po systemie Hsys lub prześle demo do testów.
Dodaj komentarz